Vi håper og tror at du vil bli strålende fornøyd med din bestilling fra Amokamok. Dersom du likevel av en eller annen grunn ønsker å returnere eller bytte varen, gjelder følgende retningslinjer for retur: 

  • Du har 14 dagers gratis bytte og returrett. Benyttelse av angreretten følger fastsatt norsk lov for varer kjøpt over nett. Les mer om dette i våre salgsbetingelser her.
  • En godkjent retur forutsier at varen ikke har vært i bruk, slik at vi skal kunne selge den som ny. Det vil si at både produktet og originalemballasjen må være intakt og uten skader. Dersom produktet har merkelapper, skal disse være på og uskadet. Produkter som for eksempel sengetøy og håndklær som er åpnet og tatt ut av emballasjen kan vi ikke selge videre. Vær derfor nøye på å vurdere fargen og dobbeltsjekk at du har fått riktig størrelse før du åpner og tar produktet ut av emballasjen.
Hvordan returnere?
  • Fyll ut returskjemaet som fulgte med i pakken du fikk i posten. Har du ikke mottatt dette, eller rotet det bort send oss en e-post til customercare@amokamok.no og vi vil sende deg et nytt skjema som du kan skrive ut. Det er viktig at du fyller ut alle feltene merket med * og at du beskriver årsaken til at du returnerer. 
  • Legg returskjemaet inni pakken sammen med produktene du vil returnere. 
  • Pakk produktene forsvarlig i en tett og egnet emballasje. Bruk gjerne samme emballasje som pakken din kom i.
  • Klistre den selvklebende returetiketten, som også fulgte med i pakken din, godt synlig utenpå pakken, og pass på at strekkodene ikke krølles. 
  • Lever pakken på ditt nærmeste postkontor eller post i butikk.

Når du sender en pakke, står du selv ansvarlig for at pakken kommer frem. Ta derfor vare på all nødvendig dokumentasjon og kvitteringer som angår din ordre, retur og forsendelse, helt til returen er mottatt og ferdig prosessert. 

Hvordan bytte?
Dersom du ønsker å bytte et produkt til en annen størrelse eller farge gjør du det på samme måte som ved en retur. Returner ønskede varer og få pengene tilbake. Så legger du enkelt og greit inn en ny bestilling på fargen eller størrelsen du ønsker. 

Refusjon ved retur
Du vil du få refundert hele kjøpesummen for de eventuelle varene du velger å sende tilbake til oss. Dersom returen din godkjennes i henhold til våre retningslinjer for retur, vil tilbakebetaling skje via samme betalingsmetode som du benyttet for bestillingen, senest innen 14 dager fra dagen vi mottar returen til vårt lager. I noen tilfeller, avhengig av hvilken betalingsmetode du benyttet for ditt kjøp, kan det ta noen ekstra dager før pengene kommer inn på kortet ditt. Synes du det tar for lang tid, kontakt oss på customercare@amokamok.no, og vi vil hjelpe deg å løse det så fort vi kan. 

Alle returnerte varer vil bli inspisert og vurdert når de kommer tilbake på vårt lager. Dersom en returnert vare ikke er egnet for videresalg henhold til våre retningslinjer, vil ikke returen godkjennes. Da vil først kontakte deg angående saken og som hovedregel vil varen bli sendt tilbake til deg. Returnerte varer som ikke godkjennes vil ikke bli refundert i sin helhet.

Reklamasjon
Dersom du oppdager en skade, feil eller mangel ved et produkt du har kjøpt hos oss, må du innen rimelig tid gi oss skriftlig beskjed om at du ønsker å reklamere. Ta gjerne bilder og send en e-post med beskrivelse av reklamasjonen til customercare@amokamok.no, og vi vil svare deg så raskt vi kan og veilede deg videre.

Dersom du ser at pakken din mest sannsynlig har blitt skadet under transport, står fraktselskapet ansvarlig for skaden. Hvis dette er tilfelle, må vi melde fra om skaden senest innen 24 timer. Det er derfor svært viktig for oss at du sier ifra så fort du kan dersom du ser at ytteremballasjen på pakken din er vesentlig skadet, og at produktene er skadet som følge av dette. Send oss da en e-post til customercare@amokamok.no med bilde av den skadede pakken og emballasjen. 

Amokamok forbeholder seg retten til å videresende henvendelser som angår reklamasjoner og eventuelt reklamerte varer til underleverandør og/eller produsent for vurdering. 

Regler for reklamasjon følger fastsatt norsk lov. 

Pakker som ikke blir hentet
Det vil være en tidsfrist for opphenting av pakker på utleveringssted. Denne fristen vil du bli opplyst om når du mottar hentemelding for pakken din, enten på e-post eller på SMS. Dersom du er forhindret fra å hente pakken din innen fristen, ta kontakt med det eventuelle utleveringsstedet. Uavhentede pakker omfattes normalt ikke av angreretten. 

Vi gjør oppmerksom på at alle forsøk på svindel vil bli sporet og anmeldt til politiet. 

Har du andre spørsmål ikke nøl med å ta kontakt med oss!